fredag 28 december 2012

Regg 2/10



Sommaren 2012 var riktigt bra ur karpfiskesynpunkt för min sida. Många karpar fick syna mattan och de flesta fångades på närdistansfiske med flötmete vilket inte gjorde saken sämre. Medelvikten låg någonstans kring 7- 8 kg vilket jag anser som riktigt bra. Egentligen borde jag vara mer än nöjd men det var det en liten detalj som fattades och det var någon toppfisk. Ingen fisk över 10 kg hade gått i håven under varken vår eller sommar.  Det har blivit lite som en tradition att fånga åtminstone en fisk över tio kg per år i Stockholmsområdet, något som jag lyckats med varje år sen jag började karpfiska.  Jag bestämde mig för att jag skulle göra en höstsatsning på karpar för att förhoppningsviss kunna få någon över tio kg.  Karpspöna lades på hyllan i augusti i väntan på lite kyligare väder.

Men så plötsligt var hösten här och mina karpfiskeplaner gjorde sig påminda. Däremot var kalendern väl fylld vid det här laget och hela satsningen höll på gå i stöpet. Ett fyra timmarspass trycktes in en tidig lördagmorgon i slutet av september.  Inte mycket till satsning kan tyckas men denna gång räckte det. Efter lite riggstrul och över 4 tappade fiskar(!) kunde slutligen två fina karpar landas varav den tyngsta drog ner vågen till 12 720 g. Nytt personbästa och regg nr 2.

 För mer utförlig fångsbeskrivning se min gamla blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar